Νέα – Δραστηριότητες - Ανακοινώσεις

17/08/2017

Διαγωνισμός για την παροχή ιατρικών υπηρεσιών - Κ.Α.Π.Η. Δημοτικού Κέντρου Κοινωνικής Προστασίας και Αλληλεγγύης Νεάπολης - Συκεών

 

Η BLUE VALUE ολοκλήρωσε την δεύτερη φάση υποβολής των δικαιολογητικών κατακύρωσης στο Ε.Σ.Η.ΔΗ.Σ. για ένα πλήθος ιατρών που έλαβαν μέρος στον διαγωνισμό για τη «Παροχή ιατρικών υπηρεσιών, για την κάλυψη αναγκών λειτουργίας των Παιδικών και Βρεφικών Σταθμών και των Κ.Α.Π.Η. του Δημοτικού Κέντρου Κοινωνικής Προστασίας και Αλληλεγγύης Νεάπολης - Συκεών».

 

Η BLUE VALUE είχε αναλάβει στην πρώτη φάση την έκδοση ψηφιακής υπογραφής για τους ιατρούς πελάτες της καθώς και την υποστήριξή τους στην υποβολή των προσφορών τους στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του Ε.Σ.Η.ΔΗ.Σ.

10/08/2017

Ολοκλήρωση έργου στον Δήμο Δέλτα

 

 

Με επιτυχία ολοκλήρωσε η BLUE VALUE το έργο για τον έλεγχο και την προσαρμογή των δημοτικών τελών και του Τ.Α.Π. των ηλεκτροδοτούμενων και μη ακινήτων στον Δήμο Δέλτα.

Μεταξύ άλλων το έργο προέβλεπε :

· Κατηγοριοποίηση ανά είδος (οικία, κατάστημα, βιομηχανία κ.λ.π) των παροχών

· Μηχανογραφική δημιουργία και παραμετροποίηση όλων των προβλεπόμενων από τα ρυμοτομικά, οδών και αντιστοίχισή τους με τις προβλεπόμενες τιμές ζώνης του Υπουργείου Οικονομικών και των αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου  

· Αυτόματη μηχανογραφική διόρθωση των δρόμων και ζωνών των παροχών όπου υπήρχε αντιστοίχιση με κατάλληλα μηχανογραφική επεξεργασία

· Ταύτιση του κάθε δρόμου και της τιμής ζώνης με τους συντελεστές Σ.Α.Ο. και Σ.Ο.

· Δημιουργία ηλεκτρονικού αρχείου κενών και μη ηλεκτροδοτούμενων ακινήτων για την επιβολή ΤΑΠ

· Μηχανογραφικό υπολογισμό των δυνητικών εισπράξεων ανά τέλος Δ.Τ. , Δ.Φ. σύμφωνα με τις διορθώσεις που έγιναν

01/08/2017

Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων - Βασικά Δικαιώματα των Πολιτών

1. Δικαίωμα ενημέρωσης και πρόσβασης στα δεδομένα: Έχετε περισσότερη και σαφέστερη ενημέρωση κατά τη συλλογή των δεδομένων για την επεξεργασία τους και το δικαίωμα πρόσβασης σε αυτά.

2. Δικαίωμα διόρθωσης: Έχετε το δικαίωμα να απαιτήσετε από τον υπεύθυνο επεξεργασίας τη διόρθωση ανακριβών δεδομένων καθώς και τη συμπλήρωση ελλιπών δεδομένων που σας αφορούν.

3. Δικαίωμα περιορισμού της επεξεργασίας: Δικαιούστε να εξασφαλίζετε από τον υπεύθυνο επεξεργασίας τον περιορισμό της επεξεργασίας υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις.

4. Δικαίωμα εναντίωσης στην επεξεργασία: Έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε στην επεξεργασία των δεδομένων σας υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, ιδίως όταν πρόκειται για κατάρτιση «προφίλ» ή για σκοπούς απευθείας εμπορικής προώθησης.

5. Δικαίωμα στη λήθη: Όταν δεν επιθυμείτε πλέον την επεξεργασία και διατήρηση προσωπικών σας δεδομένων, έχετε το δικαίωμα να ζητήσετε τη διαγραφή τους, υπό την προϋπόθεση ότι τα δεδομένα δεν τηρούνται για κάποιο συγκεκριμένο νόμιμο και δηλωμένο σκοπό.

6. Δικαίωμα στη φορητότητα των δεδομένων: Δικαιούστε να λάβετε ή να ζητήσετε τη μεταφορά των δεδομένων σας, σε μηχαναγνώσιμη μορφή, από έναν υπεύθυνο επεξεργασίας σε άλλον υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, εφόσον το επιθυμείτε.

27/07/2017

Ο Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων και οι υποχρεώσεις προστασίας των δεδομένων σας

 

 

Το ενδιαφέρον των οργανισμών για τον επικείμενο Γενικό Κανονισμό Προστασίας των Δεδομένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή το GDPR αυξάνεται. Δεδομένου ότι η ημερομηνία εφαρμογής της 25ης Μαΐου 2018 πλησιάζει, οι Οργανισμοί αρχίζουν να κατανοούν το μέγεθος της αλλαγής στην οποία θα οδηγήσει αυτός ο κανονισμός.

Σίγουρα θα θελήσετε να συμμορφωθείτε, αλλά αυτό δεν είναι ούτε απλό, ούτε φθηνό. Η κινητήρια δύναμη πίσω από τον Κανονισμό είναι ότι όποια δεδομένα αφορούν σε συγκεκριμένο φυσικό πρόσωπο, ανήκουν σε αυτό το φυσικό πρόσωπο, όχι στον οργανισμό που τα δημιουργεί, αποθηκεύει ή επεξεργάζεται. Έτσι, στην πραγματικότητα, ο οργανισμός γίνεται ο θεματοφύλακας των δεδομένων κάθε χρήστη, με όλες τις ευθύνες που θα περιμένατε από κάποιον που κρατά κάτι πολύτιμο από σας.

Για τον οργανισμό, αυτό σημαίνει την ανάγκη να αποκτήσει  ρητή συγκατάθεση για να επεξεργαστεί δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, να περιορίσει την χρήση τους στον σκοπό για τον οποίο πήρε την συγκατάθεση, να επιτρέπει στο υποκείμενο των δεδομένων να τα αναθεωρεί, να τα διορθώνει, ακόμη και να τα εξάγει ή να τα διαγράφει όποια στιγμή θελήσει, να τα καταστήσει ασφαλή και να τα προστατεύσει από κακή χρήση, είτε από το προσωπικό του, είτε από κάποιον τρίτο.

Στην πράξη, ο Κανονισμός απαιτεί μια πλήρη επανεξέταση των διαδικασιών επεξεργασίας δεδομένων. Αυτή η επισκόπηση περιλαμβάνει τον εντοπισμό κάθε χώρου που συλλέγονται και αποθηκεύονται τα προσωπικά δεδομένα και τις διαδικασίες που εμπλέκονται. Θα χρειαστεί να σχεδιασθεί ένα σύστημα έτσι ώστε όλες οι μελλοντικές επιχειρηματικές διαδικασίες να συμμορφώνονται με την απαίτηση του Κανονισμού από το σχεδιασμό και εξ’ ορισμού.

Αυτές οι δραστηριότητες θα αγγίξουν ουσιαστικά κάθε μέρος του οργανισμού, καταναλώνοντας μεγάλη προσοχή και πόρους καθώς προσεγγίζει η προθεσμία του Μαΐου 2018. Υπάρχει και άλλη, εξίσου κρίσιμη, συνιστώσα του Κανονισμού που πρέπει επίσης να αντιμετωπιστεί: η απαίτηση προστασίας δεδομένων.

Είναι αξιοσημείωτο ότι η προστασία δεδομένων - και όχι η ιδιωτικότητα δεδομένων - είναι αυτή που χαρακτηρίζει το "DP" στο GDPR. Αυτό συμβαίνει επειδή, ανεξάρτητα από το πόσο καλά εφαρμόστηκαν οι διαδικασίες του οργανισμού για τη διαχείριση των προσωπικών σας πληροφοριών, εάν χάνονται σε παραβίαση, τίποτα άλλο δεν έχει σημασία. Οι συγγραφείς του GDPR το κατανοούν και πλαισιώνουν ανάλογα τις απαιτήσεις.

Η μεγαλύτερη αλλαγή, όσον αφορά την προστασία των δεδομένων, είναι η νέα απαίτηση γνωστοποίησης παραβίασης των δεδομένων. Οι περισσότεροι οργανισμοί θα πρέπει να διορίσουν έναν υπεύθυνο προστασίας δεδομένων (DPO), ο ρόλος του οποίου θα είναι να επιβλέπει την εφαρμογή διαδικασιών επεξεργασίας δεδομένων, αλλά και να συνεργάζεται με το ρυθμιστικό καθεστώς της ΕΕ. Μια νέα απαίτηση: σε περίπτωση παραβίασης των δεδομένων, ο ΥΠΔ πρέπει να υποβάλει επισήμως έκθεση εντός 72 ωρών από την ανακάλυψη ή να δώσει μια πολύ καλή εξήγηση για ποιο λόγο δεν το έκανε.

Οι πιο σκληρές κυρώσεις επιφυλάσσονται για επαναλαμβανόμενες παραβιάσεις ή σε περιπτώσεις όπου υπάρχει ακατάλληλη ή ανεπαρκής προστασία των δεδομένων. Οι μέγιστες κυρώσεις για τους πρώτους παραβάτες είναι κατά κανόνα το ήμισυ του μέγιστου GDPR (μέχρι 10 εκατ. Ευρώ έναντι 20 εκατ. Ευρώ ή 2% έναντι 4% των εσόδων), αλλά η ΕΕ καθιστά σαφές ότι η αποτυχία χρήσης «κατάλληλων τεχνικών και οργανωτικών μέτρων " θα επιφέρει δυσβάσταχτα διοικητικά πρόστιμα. Αυτά είναι νούμερα που επηρεάζουν την ίδια την επιβίωση του Οργανισμού, για να μην αναφέρουμε τη ζημιά που θα υποστεί η φήμη του, αν δεν συμμορφωθεί με αυτόν τον ιδιαίτερα προβεβλημένο νέο νόμο.

Υπό το πρίσμα αυτών των απαιτήσεων και των κινδύνων που αντιμετωπίζουν, οι οργανισμοί θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν αυτή τη ευκαιρία για να αναθεωρήσουν τη στρατηγική τους και τα εργαλεία τους για τον εντοπισμό και την αντιμετώπιση απειλών. Ενώ είναι πάντα καλό να προστατεύονται από την αυξανόμενη πολυπλοκότητα και την επίδραση του εξελισσόμενου τοπίου απειλών, το GDPR αλλάζει σημαντικά την εξίσωση κινδύνου.

21/07/2017

Τι είναι το data.gov.gr;

 

Το data.gov.gr είναι ο κεντρικός κατάλογος των δημόσιων δεδομένων που παρέχει πρόσβαση σε βάσεις δεδομένων των φορέων της ελληνικής κυβέρνησης.

Ο σκοπός του data.gov.gr είναι να αυξηθεί η πρόσβαση σε υψηλής αξίας, μηχανικά αναγνώσιμα σύνολα δεδομένων (datasets) με την παροχή ενιαίων υπηρεσιών καταλογογράφησης, ευρετηρίασης, αποθήκευσης, αναζήτησης και διαθεσιμότητας των δεδομένων και των πληροφοριών δημόσιου τομέα, καθώς και διαδικτυακές υπηρεσίες προς τους πολίτες και τρίτα συστήματα πληροφοριών.

Θεσμικό Πλαίσιο

Το data.gov.gr αποτελεί εργαλείο υλοποίησης της πολιτικής των ανοικτών δεδομένων κατ’ εφαρμογή της σχετικής νομοθεσίας, μετά και την ενσωμάτωση της Οδηγίας 2013/37/ΕΕ.

Μητρώο Ψηφιακής Υποδομής

Το Μητρώο Ψηφιακής Υποδομής αφορά τους Φορείς του δημόσιου τομέα, όπως ορίζονται στο άρθρο 3 του ν. 3979/2011 (Α’ 138), ήτοι οι κρατικές αρχές, κεντρικές και περιφερειακές, οι αυτοτελείς δημόσιες υπηρεσίες, τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, οι ανεξάρτητες και ρυθμιστικές διοικητικές αρχές, οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτου και δευτέρου βαθμού και τα νομικά πρόσωπα και επιχειρήσεις αυτών καθώς και οι φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα, δηλαδή τα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου που ανήκουν στο κράτος ή επιχορηγούνται τακτικώς, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις από κρατικούς πόρους κατά 50% τουλάχιστον του ετήσιου προϋπολογισμού τους και οι δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμοί που προβλέπονται στις διατάξεις του άρθρου 1 του ν. 3429/2005.

Στατιστικά Μητρώου Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημοσίου

Το Μητρώο Ανθρώπινου Δυναμικού του Ελληνικού Δημοσίου στοχεύει στην παροχή όλων των απαραίτητων δεδομένων και εφαρμογών για την αποτελεσματικότερη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού.

10/07/2017

e - Delivery : αλληλογραφία μεταξύ των φορέων του Δημοσίου

 

Ηλεκτρονικά και με ασφάλεια αναμένεται να διακινείται σταδιακά από το προσεχές φθινόπωρο η αλληλογραφία μεταξύ των φορέων του Δημοσίου, αλλά και να πραγματοποιείται η επικοινωνία με υπηρεσίες άλλων κρατών, σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης.

Αυτό θα επιτευχθεί χάρη στην ανάπτυξη κόμβων συστημένης ηλεκτρονικής αλληλογραφίας (e-Delivery) τόσο για την επικοινωνία εντός του κράτους, όσο και για την διασυνοριακή ανταλλαγή εγγράφων, με στόχο τη μείωση της γραφειοκρατίας και του χρόνου διεκπεραίωσης των υποθέσεων των πολιτών και των επιχειρήσεων. Το έργο υλοποιείται σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ευρωπαϊκές χώρες, ελληνικούς φορείς και κατασκευαστές λογισμικού.

Στο πλαίσιο του έργου θα εγκατασταθούν από το υπουργείο δύο κόμβοι συστημένης ηλεκτρονικής αλληλογραφίας: ο πρώτος θα αφορά στην επικοινωνία μεταξύ των φορέων της κεντρικής διοίκησης, ενώ ο δεύτερος θα χρησιμοποιηθεί για τη διασυνοριακή επικοινωνία με δημόσιους φορείς άλλων κρατών και με τους τελικούς χρήστες (πολίτες και επιχειρήσεις σε εθνικό και διακρατικό επίπεδο).

Σύμφωνα με ενημέρωση του υπουργείου, μέσω του έργου προβλέπεται να διασυνδεθούν σταδιακά από το φθινόπωρο του 2017:

  • 8 υπουργεία (Εσωτερικών, Υγείας, Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Οικονομίας και Ανάπτυξης, Τουρισμού, Μακεδονίας-Θράκης, Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Οικονομικών / Γενική Γραμματεία Οικονομικής Πολιτικής)
  • 8 Δήμοι (Πλατανιά, Ηρωικής Πόλης της Νάουσας, Αγίων Αναργύρων-Καματερού, Βέροιας, Γρεβενών, Θερμαϊκού, Πυλαίας-Χορτιάτη, Ωραιοκάστρου)
  • 5 Αποκεντρωμένες Διοικήσεις (Κρήτης, Αιγαίου, Θεσσαλίας - Κεντρικής Ελλάδας, Ηπείρου -Δυτικής Μακεδονίας, Πελοποννήσου - Δυτικής Ελλάδας -Ιονίου)
  • Η Περιφέρεια Κρήτης
  • 4 λοιποί φορείς (Υπηρεσία Πρώτης Υποδοχής, Υπηρεσία Ασύλου, ΕΤΕΑΕΠ, Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων).

(http://www.iefimerida.gr)

 

 

28/06/2017

Eπανεκκίνηση του Σύζευξις ΙΙ

 

Η επανεκκίνηση του Σύζευξις ΙΙ και η εξεύρεση τρόπων χρηματοδότησης αυτής της προσπάθειας αποτέλεσαν το αντικείμενο σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα και στην οποία συμμετείχαν η υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Όλγα Γεροβασίλη, ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, κ. Νίκος Παππάς, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, κ. Αλέξανδρος Χαρίτσης και ο διευθύνων Σύμβουλος της ΚτΠ ΑΕ, κ. Ιωάννης Δερμιτζάκης. Οι τρεις υπουργοί συμφώνησαν να επανεκκινηθεί και να επιταχυνθεί η διαδικασία υλοποίησης του έργου το οποίο θα έχει ως αποτέλεσμα ιδιαίτερα σημαντική εξοικονόμηση κόστους για το ελληνικό Δημόσιο (σ.σ. εκτιμάται σε περίπου 150 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση), καθώς και υψηλές επενδύσεις στον κλάδο των ψηφιακών τεχνολογιών. (www.sepe.gr)

23/06/2017

Τ. Καραπατής - Σεμινάριο Επιτροπικού Ελέγχου Ενταλμάτων για Περιφέρειες

 

Την Παρασκευή 16 Ιουνίου 2017 διεξήχθη με μεγάλη επιτυχία το σεμινάριο της BLUE VALUE “Επιτροπικός Έλεγχος Ενταλμάτων για Περιφέρειες” με εισηγητή τον επίτροπο ελεγκτικού συνεδρίου κ. Τριαντάφυλλο Καραπατή. Σκοπός του σεμιναρίου ήταν η ενημέρωση και βελτίωση των γνώσεων των στελεχών των Περιφερειών, όσον αφορά στις διαδικασίες και πρακτικές ελέγχου δαπανών με σκοπό την αποφυγή των προβλημάτων στην θεώρηση ενταλμάτων πληρωμών, και αναφέρθηκε στα νόμιμα δικαιολογητικά του χρηματικού εντάλματος ανά κατηγορία δαπάνης. Στη συνέχεια ακολούθησε συζήτηση με τους συμμετέχοντες και δόθηκαν απαντήσεις στα επιμέρους ερωτήματα που αφορούσαν στον προληπτικό, προσυμβατικό και κατασταλτικό έλεγχο δαπανών. 

23/06/2017

Ι. Θεοδώρου - Μισθολογικό Καθεστώς -ΟΤΑ

Η BLUEVALUE συνεχίζει την επιτυχή της συνεργασία με τον εισηγητή και μελετητή κ. Ιωάννη Θεοδώρου  και υλοποίησε την Τρίτη 20 Ιουνίου στην Θεσσαλονίκη  το σεμινάριο με θέμα 

« Μισθολογικό Καθεστώς - ΟΤΑ»

Μεγάλος αριθμός των συμμετεχόντων δημοτικών υπαλλήλων από Δήμους και Δημοτικά Νομικά Πρόσωπα όλης της Ελλάδας συμμετείχαν ενεργά, ανέπτυξαν διάλογο με τον κ. Θεοδώρου και έλυσαν πάρα πολλά ζητήματα που αφορούν μισθοδοσία στους Δήμους και στα δημοτικά νομικά πρόσωπα.

Σκοπός του σεμιναρίου είναι να καλύψει την ανάγκη για επιμόρφωση των στελεχών που ασχολούνται με τα θέματα μισθοδοσίας στους Δήμους και στα δημοτικά νομικά πρόσωπα (δημοτικές επιχειρήσεις, δημοτικά νομικά πρόσωπα)

Το σεμινάριο με θέμα το Μισθολογικό Καθεστώς  ΟΤΑ που υλοποιείται από τον κ. Ιωάννη Θεοδώρου είναι ιδιαίτερα εξειδικευμένο και σημαντικό για τα στελέχη της τοπικής αυτοδιοίκησης που ασχολούνται ή πρόκειται να ασχοληθούν με τη μισθοδοσία και παρέχει τη δυνατότητα σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό υπαλλήλων σε Δήμους και Δημοτικά Νομικά Πρόσωπα ανά την Ελλάδα να εκπαιδευτούν.

22/06/2017

Ψηφιακή υπογραφή

 

Η ψηφιακή υπογραφή εκδίδεται μόνο σε φυσικά πρόσωπα και είναι μοναδική για κάθε άτομο. Αποτελεί το ισοδύναμο της φυσικής υπογραφής στον ψηφιακό κόσμο.

Η Αρχή Πιστοποίησης του Ελληνικού Δημοσίου (Α.Π.Ε.Δ.) παρέχει την δυνατότητα στον πολίτη να εκδώσει δωρεάν προσωπικά ψηφιακά πιστοποιητικά αυθεντικοποίησης / υπογραφής και κρυπτογράφησης.

Για τον λόγο αυτό η ψηφιακή υπογραφή επέχει θέση επικύρωσης / θεώρησης γνησίου υπογραφής αντικαθιστώντας την ανάγκη φυσικής πιστοποίησης από κάποια αναγνωρισμένη Δημόσια Αρχή όπως Αστυνομικό Τμήμα, Κ.Ε.Π. κοκ

Η χρήση ψηφιακών πιστοποιητικών σήμερα είναι υποχρεωτική σε αρκετές διαδικασίες του Δημοσίου Τομέα όπως οι ηλεκτρονικές προμήθειες (τόσο για τους ιδιώτες υποψήφιους αναδόχους προκειμένου να λάβουν μέρος όσο και για τους δημόσιους υπαλλήλους που εκπροσωπούν Δημόσιους Φορείς - Αναθέτουσες Αρχές).

Να σημειωθεί ότι από την 1η Ιουλίου 2017 τίθεται σε ισχύ στον Δημόσιο Τομέα η υποχρεωτική ηλεκτρονική διαδικασία έκδοσης και διακίνησης διοικητικών πράξεων και εγγράφων με χρήση προηγμένης ψηφιακής υπογραφής και χρονοσήμανσης ενώ για τους υπόλοιπους φορείς του Δημοσίου, όπως τα Ν.Π.Δ.Δ., οι ανεξάρτητες και ρυθμιστικές Αρχές, το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους και οι ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού δίνεται περιθώριο όχι πέραν της 31ης Δεκεμβρίου 2017.